امکانات بهین پیام

ارسال پیامک از طریق پترن {الگو} چیست؟ +فیلم آموزشی

کد پترن پیامک چیست
5
(28)

ارسال پیامک از طریق پترن ، جدید ترین آپدیت وب سرویس ارسال پیامک است که به صورت رایگان در اختیار کاربران پنل اس ام اس بهین پیام قرار گرفته است. با استفاده از این مزیت پنل اس ام اس می توانید پیامک های خود را با سرعت بالا و به صورت آنی برای کاربران خود ارسال کنید و یک تجربه ی کاربری لذت بخشی را رقم بزنید .

پترن چیست؟ ارسال پیامک از طریق پترن چیست ؟

پترن یا الگو ، یک قالب از پیش آماده شده برای متن پیامک های ارسالی شما است که ممکن است در طول روز بارها و بارها از آن استفاده کنید . اگر پیامک های ارسال شده خود را بررسی کنید ، اکثر پیام های شما از یک محتوای خاصی استفاده می کنند که فقط چند کلمه ی آن متفاوت است .

مشتری گرامی، سفارش 65890# با موفقیت ثبت شد. از خرید شما سپاسگزاریم.
فروشگاه اینترنتی دیجیتال

در این پیامک مقدار “شماره سفارش ” همواره متغیر است ولی متن پیامک از همین الگو استفاده می کند. در نتیجه می توانید این متن را به عنوان  یک پترن در سامانه پیامکی ثبت کرده و از آن جهت ارسال پیامک از طریق پترن استفاده کنید.

تست ارسال پیامک

ارسال پیامک OTP از طریق پترن

ارسال پیامک OTP  یک روش آسان و پرطرفدار در احراز هویت کاربران هنگام ورود و یا ثبت نام است که از طریق کد یکبار مصرف انجام میشود. این روش که اخیرا رواج زیادی پیدا کرده است، با قابلیت ارسال پیامک از طریق پترن قابل پیاده سازی است . با این امکان دیگر نیازی به خرید خط خدماتی نیست و پیامک های شما به شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را بسته اند نیز ارسال می شود. 

کد تایید: 789805
فروشگاه دیجی کالا

احتمالا شما هم از این نمونه پیامک ها دریافت کردید . به این کد یکبار مصرف که تنها یکبار قابل استفاده است، OTP همان One Time Password  گویند. اگر می خواهید شما هم از این قابلیت در ثبت نام و ورود سایت و نرم افزار خودتان استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم تا ادامه مقاله را با بهین پیام همراه باشید.

ارسال پیامک از طریق پترن چه مزایایی دارد ؟

از مزیت ها و کاربردهای اصلی این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سرعت بیشتر

ارسال آنی پیامک ( فوق سریع ! )

وقتی شما یک پترن مخصوص تعریف کنید و از آن طریق پیامک های خود را ارسال کنید ، پیامک شما بصورت سریع تر ارسال میشود. در این روش سامانه پیامکی بهین پیام سریع ترین خط موجود در سامانه را در اختیار شما قرار می دهد تا پیامک شما بدون تاخیر ارسال شود.

ارسال به بلک لیست بدون نیاز به خرید خط اختصاصی

مهم نیست که شما یک خط خدماتی داشته باشید یا خیر ، تنها با تعریف یک الگو ( پترن ) می توانید پیامک های خود را به دست مشترکین که پیامک های تبلیغاتی خود را بسته اند ارسال کنید. قبلا برای آنکه پیامک های خود را به بلک لیست مخابرات ارسال کنید باید یک خط خدماتی می خریدید و روند چند هفته ای خدماتی سازی آن را طی کنید، اما اکنون با استفاده از تعریف یک پترن می توانید در کمتر از 1 ساعت و بدون نیاز به خرید خط خدماتی پیامک های خود را برای افرادی که لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را فعال کردند ارسال کنید.

ارسال پیامک از پترن مناسب چه کسانی است؟

وبسایت ها ، نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی که از وب سرویس رایگان ارسال پیامک بهین پیام استفاده می کنند ، با تعریف پترن و ارسال پیامک از طریق آن می توانند از مزایای این روش که در بالاتر مطرح شده است، بهره مند شوند.

پیامک هایی از قبیل احراز هویت کاربران ، کد تایید شماره موبایل ، تغییر وضعیت سفارش محصول ، پیگیری مرسوله پستی ، اطلاع رسانی به کاربران سایت و … که جز پیامک های تبلیغاتی به حساب نمی آیند ، قابل ارسال از طریق پترن هستند.

اگر شما هم می خواهید از این امکان جدید استفاده کنید ، از طریق آموزش زیر خواهید توانست تا سیستم ارسال پیامک از طریق پترن را در نرم افزار خود پیاده سازی کنید .

چگونگی ارسال پیامک از طریق پترن

برای ارسال پیامک بر اساس پترن ، اولین قدم ایجاد قالب در پنل پیامکی است . برای ایجاد قالب باید از طریق منوی ارسال پیامک از طریق پترن وارد بخش افزودن قالب شوید .

در این قسمت باید کلید قالب و محتوای پیام متنی را تکمیل نمایید . کلید قالب همان شناسه ای است که می توانید پترن خود را فراخوانی کنید. در محتوای متنی، شما می توانید شما تا 3 متغیر، با علامت های {1} ، {2} و {3} تعریف کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که حتما نام سایت خود را در انتهای پیامک خود بنویسید.

پس از آنکه قالب خود را ایجاد کردید، وضعیت قالب شما در حالت “در انتظار تایید ” قرار می گیرد. پروسه ی تایید پترن (قالب) در ساعات اداری تا 1 ساعت زمان می برد. پس از آنکه وضعیت قالب شما به ” تایید شده ” تبدیل شد، می توانید از این قالب در کدهای برنامه نویسی و یا افزونه های وردپرسی سایت خود استفاده نمایید .

ارسال پیامک بر اساس پترن با افزونه های وردپرسی

افزونه های مختلف وردپرسی از جمله دیجیتس ، ووکامرس و افزونه پیامک گرویتی فرم و … وجود دارند که از قابلیت ارسال پیامک از طریق پترن پشتیبانی می کنند. برای استفاده از این امکان جدید بهین پیام ، فقط کافی است تا قالب پترن خود را در سامانه پیامکی بهین پیام تعریف کنید و سپس در بخش تنظیمات پیامکی پلاگین از آن ها استفاده کنید.

همچنین با افزونه خبرنامه وردپرس برای ارسال اطلاعات و محتوا به ایمیل کاربران نیز استفاده کنید.

برنامه نویسان

ارسال بر اساس پترن از طریق برنامه نویسی

اگر سایت یا نرم افزار شما برنامه نویسی شده است ، شما می توانید از نمونه کد های آماده سامانه پیامکی بهین پیام استفاده کنید تا پیامک های خود را از طریق روش ارسال بر اساس پترن ارسال کنید.

  1. نمونه کد ارسال بر اساس پترن با PHP
  2. نمونه کد ارسال بر اساس پترن  با C#
  3. نمونه کد ارسال بر اساس پترن با Node JS

برای تغییر روش ارسال پیامک خود به روش پترن ( الگو) می توانید از مستندات برنامه نویسی ارسال پیامک از پترن استفاده کنید . ما در این فایل متدهای وب سرویس جدید بهین پیام و لیست خطاهای جدید را تهیه کرده ایم که برنامه نویسان می توانند با استفاده از این داکیومنت ، قابلیت ارسال از پترن را پیاده سازی کنند.

  1. لینک Github
  2. دانلود مستندات برنامه نویسی
  3. لینک مستندات برنامه نویسی

جمع بندی :

در جدید ترین آپدیت سامانه پیامکی بهین پیام ( آپدیت بهمن 1401 ) ، نسخه جدیدی از وب سرویس ارسال پیامک بهین پیام به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته که آن ها را قادر می سازد تا با تعریف یک قالب اختصاصی ، پیامک های خود را با سرعت بیشتر ارسال کنند و تجربه لذت بخشی را برای خود و کاربران خودشان رقم بزنند.

جهت ثبت نام رایگان و دریافت پنل اس ام اس رایگان بهین پیام می توانید عدد 333 را به 500020600 پیامک کنید . همچنین کارشناسان سامانه بهین پیام همه روزه آمده پاسخگویی به سوالات شما هستند .

جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس 02191012767 تماس حاصل فرمایید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای 28

هنوز کسی امتیاز نداده ، شما اولین نفر باشید!

5 دیدگاه ها

  • سلطانی می گوید:

    سلام وقتتون بخیر
    من برای سایت فروشگاهی ام نماد اینماد ندارم میتونم ارسال پیامک از طریق پترن انجام بدم؟

    • سامانه پیامک بهین پیام می گوید:

      سلام وقت شما بخیر
      بله شما می توانید از این قابلیت استفاده کنید . اگر در سامانه پیامکی بهین پیام ثبت نام دارید می توانید پس از فعالسازی وب سرویس، قالب اختصاصی خود را ایجاد نمایید .

  • ساغر می گوید:

    ممنون برای مقاله خوبتون

  • حسن می گوید:

    سلام میتونیم از خط خدماتی اشتراکی ارسال پیامک از پترن انجام بدیم؟

    • سامانه پیامک بهین پیام می گوید:

      سلام
      در صورتی که از قابلیت ارسال پیامک بر اساس پترن استفاده نمایید ، پیامک شما توسط سریع ترین خط خدماتی سامانه ارسال خواهد شد .

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیامک تست

جهت ارسال پیامک تست ، شماره تلفن خود را وارد نمایید
کد کپچا
ثبت نام
ورود