بازاریابی

تبلیغات موثر: 8 روش تبلیغات موثر در ایران 1403 + معیار های اثربخش

روش های تبلیغات اثربخش
4.6
(35)

تا به الان برای شما پیش آمده برای خرید محصول یا کالایی به تبلیغات آنها توجه کرده باشید؟ یا تبلیغ یک فعالیت، خوراکی، وسیله  آنقدر جذاب بوده که شما را به خود جذب کرده و برای خرید آن اقدام کرده باشید؟

بله تبلیغات موثر یکی از بهترین راه های جذب مخاطب برای معرفی کالا و خدمات شماست. تبلیغات اگر به صورت موثر انجام بگیرد دارای اهمیت است و صاحبان کسب و کار و شرکت ها باید زمان زیادی را به تبلیغات اختصاص بدهند و هزینه ای جدا را برای آن در نظر بگیرند. به طور میانگین برندها و کسب و کار 10% درامد را برای تبلیغات در نظر می‌گیرند. درست است که 10% درامد را برای تبلیغات می دهند اما موجب افزایش درامد هم خواهد شد در این صورت تبلیغات هزینه نیست سرمایه است.

تبلیغات با انتشار بروشور یا چاپ آگهی در روزنامه برای ترغیب مردم در خرید از محصولات و خدمات به پایان رسیده امروزه تبلیغات در فضای آنلاین انجام می‌گیرد اگر می‌خواهید تبلیغات موثری داشته باشید و در رقابت موفق باشید دیگر مردم محله و منطقه برای ارسال پیامک منطقه ای کافی نیستند بلکه مردم سراسر کشور باید محصولات و خدامت شمارا بشناسند.

تبلیغات موثر از روش های خاصی انجام می‌گیرد تا انتهای این مقاله از سایت بهین پیام با ما همراه باشید با درباره تبلیغات موثر و موثرترین روشهای تبلیغاتی بیشتر باهم صحبت کنیم.

تبلیغات موثر چیست؟

تبلیغات موثر یک روش مهم و موثر برای معرفی و فروش محصول و خدمات که می توان انجام داد همه افراد می‌توانند برای خدمات یا کاری که دارند تبلیغات انجام دهند؛ اما تبلیغاتی موثر می‌شود که در آن صاحبان کسب و کار و شرکت ها کاربردها و ویژگی های محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند و درنهایت آنها را بفروشند در صورت فروش و درآمد از محصول است که تبلیغات موثر بوده و مخاطب را به خود جذب می‌کند.

بانک شماره

در واقع وقتی شما کالا و خدمات خود را تبلیغ می‌کنید در حال معرفی و ایجاد یک میدان مناسب برای فروش تولید خود هستید از این طریق مخاطب را به خرید و فعالیت در آن تشویق می‌کنید و با شرکت های دیگر رقابت می‌کنید.

برای اینکه مارکتینگ را به خوبی انجام دهید باید با تبلیغات موثر موجب جذب مخاطب برای خرید و فروش و درامدزایی در کار باشید.

روش های تبلیغات اثر بخش در سال 1402 در ایران

تبلیغات از گذشته تا کنون وجود داشته؛ ولی در هر دوره به شیوه مختص همان دوره تبلیغات انجام شده است و با گذر زمان شیوه های تبلیغات موثر دستخوش تغییر شده است. بدون تبلیغات موثر کسب و کارها نمی توانند به موفقیت برسند.

روش های تبلیغاتی مختلفی برای تبلیغات در برند و کسب و کارها وجود دارد که در این قسمت موثرترین روش های تبلیغاتی که برای جذب مشتری و افزایش فروش وجود دارد را توضیح می‌دهیم اگر شما هم می خواهید بدانید بهترین روش تبلیغات کدام است با ما همراه باشید.

خرید پنل اس ام اس

1- روش تبلیغاتی پیامکی

از موثرترین روش های تبلیغاتی ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبین است برندها و کسب وکارها برای افزایش تعامل و فروش و آگاهی از برند می‌توانند از ارسال پیامک متنی و یا ارسال پیام صوتی انبوه برای مشتریان سابق یا مشتریان احتمالی استفاده کنند. طبق آمارها پیامک ها تا 98 درصد باز می‌شوند.

از مزایای ارسال پیامک به عنوان موثرترین روش تبلیغاتی می‌توان به ارسال پیامک سریع به مخاطب اشاره کرد و از انجائی که تلفن همراه همیشه همراه مخاطب است 90درصد پیامک های ارسال شده در 3 دقیقه اول خوانده می‌شود. سامانه های پیامکی این امکان را دارند حتی با غیرفعال و حذف پیامک تبلیغاتی بتوانند برای شماره های آنان پیامک تبلیغاتی ارسال کنند.

دریافت پنل اس ام اس

برای شروع تبلیغات پیامکی فرم ثبت نام را تکمیل کنید👇

قبلا عضو شدم

2- روش تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی (Social Media)

با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن موبایل و تبلت اکثر افراد در شبکه های مجازی حساب کاربری دارند. وجود حساب کاربری در شبکه های اینستا، توئیتر، تلگرام و… هزینه ای برای شما ندارد؛ ولی برای حضور موثر باید زمان و هزینه تبلیغات بسیاری صرف کنید. اگر مسیر درست شبکه های اجتماعی را برای تبلیغات موثر بدانید بی شک روش تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی نیز یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کار شما است.

3- روش تبلیغاتی برندسازی (Branding)

برندسازی یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی است که زمان و هزینه بسیاری را برای تبلیغات نیاز دارد زیرا برند سازی در زمان طولانی بدست می آید. داشتن یک برند، نام تجاری، لوگوی سازمان و.. خوب در تبلیغات بسیار اثر گذار است.

شما با توجه ای که به برند در ابتدای کسب و کار خود دارید و با تبلیغات موثر مخاطب را با هربار شنیدن نام تجاری کار خود جذب می‌کنید؛ بنابراین بی بهره بودن از نام تجاری مرتبط و نداشتن تبلیغات موثر در برند از جذب مخاطبان غافل خواهید شد و تبلیغات شما موثر نخواهد بود.

همچنین امروزه برند سازی با ارسال پیامک نیز یکی از ضروریات کسب و کارها و استارت آپ هاست که بسیار راحت انجام می شود و هزینه ی مقرون به صرفه ای دارد.

سامانه پیامکی

4- روش تبلیغاتی محتوایی

روش تبلیغاتی محتوایی جزء موثرترین روش های تبلیغاتی است که با مخاطب ارتباط غیر مستقیمی دارد. یعنی شما در هر کسب و کار یا هر حوزه ای که فعالیت دارید بعضی نکات یا مفهوم را باید برای مخاطب توضیح دهید استفاده از روش تبلیغاتی محتوایی این امکان را برای شما فراهم کرده تا این مفاهیم و اطلاعات را به مخاطب انتقال دهید.

یکی از کم هزینه ترین شیوه های تبلیغات موثر در روش تبلیغاتی موثر وبلاگ نویسی است تا بتوانید مفاهیم را به مخاطب منتقل کنید.

5- روش تبلیغاتی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

یکی دیگر از موثرترین روش های تبلیغاتی روش تبلیغاتی ایمیل است در این روش شما نیاز مداوم به نوشتن تبلیغات ندارید و بدون کوچک‌ترین وقفه ای برای افزایش کسب درامد مجموعه ای از ایمیل ها را ارسال خواهید کرد و نیازی به جستجوی مشتری نخواهید داشت. این روش نیز مشابه ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق سامانه های خاصی ( مثلا سامانه پیامکی برای پیامک ) انجام می شود . اما در جواب این سوال که تبلیغات پیامکی یا تبلیغات مجازی باید بگوییم که تبلیغات مجازی از طریق ایمیل بازدهی بسیار کمتری نسبت به تبلیغات پیامکی دارد .

6- روش تبلیغاتی معرفی در خبرگزاری

معرفی و تبلیغ کسب و کار و خدمات شما در خبرگزاری ها یکی دیگر از موثرترین روش های تبلیغاتی است که در پیوستن مشتریان جدید و افزایش درامد فروش تاثیر بسزایی دارد درواقع این یک فرصت برای شناخت بهتر و بیشتر خدمات و محصولات شما است.

7- روش تبلیغاتی ارتباط با بلاگر

در زمان اغاز کسب و کار که هیچ مخاطبی ندارید تبلیغ محصول کار بسیار سختی است یا زمانی که نتوانستید نظر مخاطب را جلب کنید موثرترین روش تبلیغاتی ارتباط با بلاگر است تا با پرداخت وجه به صاحبان وبلاگ یا افرادی که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند به تبلیغ محصول شما برای افزایش اعتبار بپردازند.

8- روش تبلیغاتی ویدئویی

یکی دیگر از موثرترین روش های تبلیغاتی ساخت ویدئوهای مرتبط با محصولات است. یا با پخش ویدئوهایی تبلیغاتی قبل و بعد ویدئوهای اصلی به تبلیغ محصول و خدمات خود برای افزایش اعتبار خود بپردازید.

معیار های اثر بخش بودن تبلیغات چیست؟

شیوه های تبلیغات موثر معیارها و ویژگی هایی به خصوصی برای اثربخش بودن دارند تا در مخاطب اثربخشی بیشتری داشته باشد در واقع صاحبان کسب و کارها و برندها با رعایت این اصول اثر بخشی تبلیغات است که می‌توانند در رقابت با سایر رقبای خود نتیجه مطلوبی را در تبلیغات موثر به دست بیاورند. در ادامه برخی از معیارهای اثربخشی در تبلیغات را باهم بررسی می‌کنیم:

  • تبلیغات موثر متقاعدکننده هستند
  • تبلیغات موثر هدفمند و جزئي هستند
  • بدیع و نوآورانه بودن تبلیغات
  • استمرار و تداوم در تبلیغات
  • تبلیغات موثر با عدم تقلید و کپی برداری
  • تبلیغات موثر با صداقت
دریافت پنل اس ام اس

برای شروع تبلیغات پیامکی فرم ثبت نام را تکمیل کنید👇

قبلا عضو شدم

سخن اخر

اگر تبلیغات موثر انجام شود عملکرد خوبی خواهد داشت از انجایی که هیچ چیز به طور مطلق خوب و کامل نیست ممکن است تبلیغ شما هم نقص های خاصی داشته باشد شما باید با پیدا کردن و رفع این نقص ها شیوه های تبلیغات موثری را انتخاب و ارائه دهید.

همانطور که در این مقاله بیان کردیم، یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی که با هزینه های بسیار کمی قابل اجرا است ، بازاریابی پیامکی است . برای آنکه بتوانید هم اکنون بازاریابی پیامکی را شروع کنید تردید نکنید . ما به شما پنل اس ام اس رایگان بهین پیام را پیشنهاد می دهیم . این سامانه با در اختیار داشتن تمامی امکانات لازم برای مسیر اس ام اس مارکتینگ شما و به همراه پشتیبانی تلفنی و آنلاین در کنار شما خواهد بود .

مشاوره رایگان :  35102010 – 011

آیا این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد رای 35

هنوز کسی امتیاز نداده ، شما اولین نفر باشید!

3 دیدگاه ها

  • مهدیه می گوید:

    تو این دوره ای که ارتباطات و تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر شده و میشه ارسال پیامکی از پنل اس ام اس با اینستاگرام بهترین روش ها برای تبلیغاته

  • شیما می گوید:

    سلام خسته نباشین مقالتون واقعا مفید بود باعث شد بهترین روش رو انتخاب کنم.

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیامک تست

جهت ارسال پیامک تست ، شماره تلفن خود را وارد نمایید
کد کپچا
ثبت نام
ورود