آموزشی

خبرنامه پیامکی چیست و نحوه راه اندازی آن چگونه است ؟

خبرنامه پیامکی
5
(36)

یکی از راه های پرکاربرد ارتباط صاحبین کسب و کارها با مخاطبین خود، استفاده از خبرنامه پیامکی است. خبرنامه پیامکی بسیار مشابه خبرنامه ایمیلی بوده؛ با این تفاوت که فرآیند این خبرنامه از طریق پیامک انجام می گیرد.
به طور مثال: اگر در گذشته پس از ورود به وب سایت، ایمیل خود را ثبت کرده اید، در واقع جزئی از کمپین تبلیغاتی ایمیلی آن وب سایت یا کسب و کار شده اید و در جریان آخرین اخبار و کالاهای سایت مذکور قرار خواهید گرفت.

در واقع تبلیغات پیامکی و ایمیلی کاربردی شبیه به هم دارند اما افرادی که پیامک تبلیغاتی دریافت میکنند بدون نیاز به اینترنت هم به پیامک دسترسی دارند در صورتی که تبلیغات ایمیلی باید به اینترنت دسترسی داشته باشند تا ایمیل را دریافت کنند.

خبرنامه پیامکی چیست؟

خبرنامه پیامکی در واقع یکی از روش های پر کاربرد بازاریابی پیامکی می باشد؛ زیرا باعث برقراری ارتباط بدون نیاز به اینترنت با نزدیک ترین وسیله ارتباطی مخاطبین یعنی گوشی های تلفن همراه است.
خبرنامه پیامکی یا Text Message Marketing یکی از مهمترین راه های تعامل با مشتریان برای ارسال اطلاعیه ها، فروش های فوق العاده، اخبار و سایر اطلاعات برای تبادل با مخاطب هدف از طریق پیامک است.

کاربرد خبرنامه پیامکی

یکی از راه های مهم در حفظ مشتریان VIP و اطلاع رسانی به همه ی مخاطبین که بسیار ساده و کم هزینه بوده و با بالاترین سرعت و بازخورد را در میان سایر روش های بازاریابی دارا می باشد.
از دیگر کاربرد های خبرنامه پیامکی، تکنیک تبدیل به مشتری دائمی و افزایش فروش است.
در این روش ارسال پیامک هدفمند است، زیرا مخاطبین با رضایت کامل، منتظر دریافت پیامک از کسب و کار ها هستند.

خبرنامه پیامکی از امکانات پرکاربرد برای مدیران سایت ها می باشد که به کمک آن می توانند نسبت به جمع آوری شماره همراه کاربران سایتشان و ارسال پیامک خبر رسانی به آنها اقدام نمایند.

نحوه راه اندازی خبرنامه پیامکی

قدم اول برای راه اندازی خبرنامه پیامکی ثبت نام در سامانه ارسال پیامک بهین پیام است. با راه اندازی سامانه پیامکی در این سامانه شما با داشتن خط اختصاصی دریافت کننده پیامک می توانید تعاملی دو طرفه (ارسال و دریافت پیامک) با مخاطبین و مشتریان خود داشته باشید.

دریافت پنل اس ام اس

برای شروع تبلیغات پیامکی فرم ثبت نام را تکمیل کنید👇

قبلا عضو شدم

قدم دوم ایجاد گروه های مختلف در دفترچه تلفن پنل پیامکی با توجه به اهداف خبرنامه پیامکی خود با موضوعات مورد نظر جهت ارسال پیامک به جامعه هدف است.
دسته بندی های دفترچه تلفن را می توانید با ویژگی های مدنظرتان در پنل پیامکی بهین پیام انجام دهید، ویژگی هایی از جمله: نام مشتریان، گروه شغلی مختلف و درجه بندی از نظر vip بودن، دوره ای بودن، جدید بودن و سایر خصوصیات ی که مدنظرتان است.

قدم سوم مراجعه به منوی برنامه نویسان و انتخاب دفترچه مورد نظر در منوی خبرنامه پیامکی و سپس دریافت کد جهت قراردادن در سایت یا …. است و برای ارسال و دریافت پیامک از پنل اس ام اس راهنمای ارسال پیامک برای برنامه نویسان به شما کمک خواهد کرد.

دریافت کد فرم خبرنامه پیامکی از بهین پیام

کد خبرنامه پیامکی

برای ساخت خبرنامه پیامکی لازم است در پنل کاربری ابتدا از منوی دفترچه تلفن یک گروه جدید بسازید و سپس در قسمت خبرنامه پیامکی گروه مورد نظر را انتخاب کرده و کدی که در اختیارتان قرار می گیرد را در سایتتان درج نمایید.
هر کاربری از سایتتان که شماره همراه خود را در فرم خبرنامه پیامکی وارد کند به صورت خودکار وارد گروه دفترچه تلفن شما در بهین پیام می شود و شما می توانید از طریق این دفترچه تلفن در سامانه به آنها پیامک ارسال کنید.

در این قسمت می بایست گروهی که از قبل در دفترچه تلفن پنل ایجاد کرده بودید را انتخاب و روی عبارت ” دریافت کد جهت قرار دادن در سایت ” کلیک کنید.

نکات مهم در استفاده از خبرنامه پیامکی

  • اعلام هدف اصلی به صورت مستقیم در متن پیامک ارسالی
  • استفاده از متن کوتاه و با حداکثر کاراکتر تا 160 تا
  • صادق بودن در متن و عدم اغراق بیش از حد برای حفظ اعتماد مشتریان
  • ایجاد گزینه لغو دریافت پیامک برای مشتریان انصرافی از خبرنامه پیامکی

نحوه ساخت و استفاده از خبرنامه پیامکی در وردپرس:

سایت های وردپرسی می توانند با قرار دادن فرم خبرنامه پیامکی در صفحات سایت خودشان ، از کاربر شماره موبایل و اطلاعات تماسشان را جمع آری کنند و در مواقع لزوم برای آن ها پیامک های تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی ارسال نمایند.

خبرنامه پیامکی در وردپرس با افزونه

خبرنامه پیامکی وردپرس

یکی از افزونه های رایگان در وردپرس که خبرنامه پیامکی را پشتیبانی می کند افزونه wp-sms است . شما می توانید پس از دانلود و نصب این افزونه ، درگاه پیامکی مورد نظ خوداتن را به آن متضل نمایید . سپس در بخش خبرنامه پیامکی می توانید تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

پنل پیامکی بهین پیام به عنوان یکی از بهترین پنل پیامکی برای وردپرس است که قابلیت اتصال به وردپرس و تنظمیات مربوط به خبرنامه را دارد.

بیشتر بخوانید : ارسال پیامک از طریق گرویتی فرم

خبرنامه پیامکی در وردپرس بدون افزونه

سامانه ارسال پیامک بهین پیام با ارائه ” کد خبرنامه پیامکی ” این امر را برای شما ممکن کرده تا بتوانید بدون نیاز به افزونه خاصی و با استفاده از ابزارک های وردپرس ، یک خبرنامه پیامکی حرفه ای را پیاده سازی کنید .
برای این کار لازم است تا مراحل “دریافت کد فرم خبرنامه پیامکی از بهین پیام ” که در بالاتر به آن اشاره کردیم را انجام دهید .

سپس در بخش نمایش>ابزارک های وردپرس خودتان یک ویجت HTML بسازید و کد خبرنامه پیامکی بهین پیام را در آن قسمت قرار دهید .

همچنین بین متن ها در قسمت نوشته ها و برگه ها نیز می توانید از این فرم استفاده کنید . فقط کافی است تا این تکه کد HTML را در بخش مربوط به کد های نوشتاری یا html قرار دهید .

خبرنامه پیامکی چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

  1. کاهش هزینه تبلیغات:
    به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه ارسال پیامک در این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی، استفاده از سامانه پیامکی هزینه کمتری را به دوش صاحبان کسب و کارها می اندازد.
  1. اطمینان از مشاهده پیامک ها:
    به دلیل کسب اجازه مستقیم دریافت پیامک از مشتریان، می توانید اطمینان داشته باشید که پیامک های ارسالی شما توسط مخاطبین خوانده می شود.
  1. ایجاد اطمینان در مخاطبین و تغییر دیدگاه نسبت به دریافت پیامک:
    تصور اغلب مردم از پیامک انبوه، تبلیغات پیامکی زیاد و کلافه کننده است. در صورتی که کاربران خبرنامه پیامکی بیشتر قصد اطلاع رسانی از خدمات خود را دارند و به همین دلیل باعث تغییر دیدگاه مخاطبین به پیامک ها شده و به فروشگاه شما اطمینان پیدا می کنند که در نتیجه ایجاد حس اطمینان و تغییر دیدگاه نسبت به دریافت پیامک یکی از تکنیک های افزایش فروش خواهد شد.
  1. افزایش مشتریان جدید:
    اگر هدف شما در استفاده از خبرنامه پیامکی کاملا صادقانه باشد باعث افزایش مشتریان و دعوت از مشتریان قدیمی برای مطلع کردن افراد بیشتر به خبرنامه می گردد که این امر نیز موجب افزایش مشتریان خواهد شد.

سامانه پیامکی بهین پیام با ارائه خدمات مختلف در زمینه ارسال پیامک انبوه این اطمینان را به شما خواهد تا با صرف کم ترین هزینه خرید پنل اس ام اس و دریافت پنل اس ام اس رایگان بهترین بازخورد را داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی با ما تماس بگیرید.  35102010-011
ساعات پاسخ گویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه: از 8 صبح تا 17 عصر
پنج شنبه ها: از 8 صبح تا 14 عصر

آیا این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای 36

هنوز کسی امتیاز نداده ، شما اولین نفر باشید!

4 دیدگاه ها

  • کیان می گوید:

    ببخشید تو سایت وردپرسی هم میشه از خبرنامه پیامکی استفاده کرد؟

    • سامانه پیامک بهین پیام می گوید:

      بله
      به دو روش می توانید خبرنامه پیامکی در سایت وردپرس ایجاد کنید . که در این مقاله برای شما توضیح داده شد . به صورت مختصر عبارت اند از :
      1- افزونه WP-SMS
      2- نمونه کد موجود پنل پیامکی بهین پیام

  • فرهنگ احمدی می گوید:

    سلام وقتتون بخیر خبرنامه پیامکی رو میشه برای شماره های که پیام های تبلیغاتی رو بلاک کردند هم ارسال کرد؟

    • سامانه پیامک بهین پیام می گوید:

      سلام . بله برای اینکار ، بهین پیام 4 راهکار حرفه ای در نظر گرفته است که با مطالعه مقاله زیر به آن دسترسی خواهید داشت .
      https://behinpayam.com/blog/possibilities/send-sms-to-blacklist/
      به طور کلی برای ارسال پیامک های خبرنامه به بلک لیست :
      1- ارسال پیامک صوتی
      2- ارسال از خط خدماتی
      3- ارسال با خط 9999
      4-ارسال پیامک از طریق پترن

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیامک تست

جهت ارسال پیامک تست ، شماره تلفن خود را وارد نمایید
کد کپچا
ثبت نام
ورود