بازاریابی

نظرسنجی پیامکی، راهی برای تعامل دو طرفه با مخاطبین

نظرسنجی پیامکی
5
(1)

آسان ترین و مؤثرترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده از پنل اس ام اس است. کوتاه بودن محتوا در اس ام اس باعث شده تا به طور میانگین در کمتر از 3 دقیقه اول پس از ارسال پیامک، بیش از 68 درصد مخاطبان پیامک های خود را بخوانند. در سال های گذشته با بیشتر شدن استفاده از گوشی تلفن های همراه هوشمند وابستگی مردم به گوشی هایشان نیز بیشتر شده به طوری که بیشتر زمان های روز از گوشی خود جدا نمی شوند. همین موضوع بستر مناسبی را برای تبلیغات و ارتباط و تعامل با مشتریان فراهم نموده است.

یکی از کاربردهای استفاده از پیامک تبلیغاتی برای ایجاد ارتباط با مشتریان، نظرسنجی پیامکی است. کاربران پنل پیامکی می توانند از مشتریان خود در مورد میزان رضایت، علاقه ها و مسائل این چنینی سؤال بپرسند. نظرسنجی با استفاده از پیام کوتاه این روزها رایج شده و برای مخاطبان تعجب آور نیست.

نظرسنجی پیامکی با استفاده از ارسال پیامک یک راه حل ساده برای کسب بازخورد از مشتریان و کمک به مشاغل برای پیشرفت کارشان است. همانطور که قبلاً گفتیم نظرسنجی پیامکی کارآمدترین و راحت ترین روش برای دستیبای به اطلاعات و نظرات مشتریان را فراهم می کند.

دریافت پنل اس ام اس

برای شروع تبلیغات پیامکی فرم ثبت نام را تکمیل کنید👇

قبلا عضو شدم

اگر خودمان را جای مشتریان و مخاطبانمان بگذاریم، قطعاً متوجه این موضوع خواهینم شد که هیچوقت تمایلی به پرکردن پرسشنامه های طولانی و فرم های نظرسنجی چند صفحه ای نداریم.

اما پاسخ به نظرسنجی های کوتاه با سؤالات کلیدی برایمان کار دشواری نیست. در نتیجه استفاده از پیامک برای ارتباط با مشتری هرچند کوتاه اما می تواند اطلاعات کافی را در اختیار کسب و کارها برای تجزیه و تحلیل و بهبود فعالیت شغلی بگذارد. در نظر داشته باشید که نظرسنجی های پیامکی بهتر است تا خیلی طولانی نباشند، تا مشتریان شما خیلی کوتاه و ساده و بدون زحمت اقدام به پاسخ دادن به آن ها نمایند، در این صورت داده های مورد نظرتان را به دست خواهید آورد.

پرسیدن پرسش های صحیح کار سختی است. به همین دلیل در ادامه به چند نمونه سؤال برای نظرسنجی از طریق ارسال پیامک اشاره کرده ایم که همگی کوتاه و تأثیرگذار هستند.

سؤالات آزاد

استفاده از پرسش های آزاد در نظرسنجی از طریق پنل اس ام اس روشی عالی برای کاوش در آنچه مشتریان واقعاً در نظر دارند، است. این سؤال ها قطعاً گزینه ی مناسبی برای نظرسنجی هستند، زیرا می توانید با پرسش از طریق کلمه ی “چرا” و ” چه چیزی” این آزادی را به کاربر بدهید تا به کاملاً پاسخ مورد نظر خود را ارائه دهد.

” دوست دارید چه خدمات دیگری از مجموعه ی ما دریافت کنید؟”

” چرا برند ما را انتخاب کرده اید؟”

” انتقادات و پیشنهادات : نقاط ضعف ما را به ما گوشزد کنید تا در کنار شما بهتر شویم”

” چرا در آخرین رویداد ما شرکت نکرده اید؟”

جوانب مثبت اینگونه پرسش ها را قابلیت پرداختن مستقیم مشتری به موضوع مورد نظر است. اما در مقابل ضعف های این مدل از نظرسنحی می تواند تجزیه و تحلیل دشوار برای صاحبان مشاغل و در عین حال وقت گیر بودن پاسخ به این سؤالات برای مشتریان باشد.

پرسش های بله، خیر

پاسخ “بله، خیر” از طریق ارسال پیامک برای گیرندگان آسان است و می توانند اطلاعات مهمی برای تجزیه و تحلیل به مدیران مشاغل ارائه دهد. اگر تنها چیزی که می خواهید بدانید این است که آیا آنها دوباره از شما خرید می کنند، تا به حال شما را به دوستانشان معرفی کرده اند و یا از برند شما رضایت دارند یا خیر، می توانید از این مدل پرسش ها استفاده کنید.

“آیا ما در ارائه خدمات به شما موفق عملکرده ایم؟”

“آیا روند خرید از ما به اندازه ی کافی ساده و سریع است؟”

“آیا در رویداد های آینده ما شرکت خواهید کرد؟”

“می خواهی برگردی و یک شب دیگر بمانی؟”

اگر بخواهیم جوانب مثبت این نوع از نظرسنجی را بسنجیم می توان به تجزیه و تحلیل ساده، پاسخ های صریح و مستقیم اشاره کرد و در مقابل نباید فراموش کرد که پرسش های بله و خیر، نمی توانند خیلی جامع باشند.

سؤالات چندگزینه ای

اگر به اطلاعاتی بیش از آنچه که سؤالات بله و خیر در اختیار شما قرار می دهند نیاز دارید، می توانید گزینه هایی را به مخاطبان ارائه دهید تا از بین این گزینه ها به راحتی پاسخ مورد نظر خود را برای شما ارسال کنند. سؤالات چندگزینه ای آزادی بیشتری در اختیار پاسخ دهنده ها قرار می دهد در حالی که به شما امکان می دهد پاسخ ها را به راحتی بررسی کنید.

“هر چند وقت یکبار از خدمات ما استفاده می کنید؟ هرگز؛ گاهی اوقات؛ اغلب؛ همیشه”

“به برخورد پرسنل ما امتیاز بدهید: ضعیف – متوسط – خوب – خیلی خوب”

“چه ساعتی در روز بیشتر از وب سایت ما استفاده می کنید : صبح ؛ ظهر؛ شب”

“کدام یک را ترجیح می دهید : مسابقه؛ قرعه کشی؛ جشنواره تخفیفی”

پاسخ به این قبیل پرسش ها برای مخاطبان بسیار ساده ست و همچنین پردازش داده ها و نتایج نیز برای کاربر سامانه پیامکی بسیار ساده است. تنها جنبه منفی این روش نظرسنجی پیامکی، امکان وجود نداشتن پاسخ مورد نظر مخاطب در بین گزینه ها است.

هنگام ایجاد نظرسنجی خود، بهتر است به مخاطب بگوئید که چگونه پاسخ بدهد. برای مثال پاسخ کاملاً و تشریحی به سؤالات بله و خیر می تواند روال تجزیخ و تحلیل شما را مشکل تر کند. امیدواریم این مسائل در مسیر نظرسنجی پیامکی کمک مفید و مؤثری برای شما باشند. به خاطر داشته باشید که همیشه در پایان یک متن تشکر از مشتری خود ارسال کنید تا آن ها دفعات بعدی نیز وقت خود را صرف پرکردن نظرسنجی شما کنند

آیا این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای 1

هنوز کسی امتیاز نداده ، شما اولین نفر باشید!

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیامک تست

جهت ارسال پیامک تست ، شماره تلفن خود را وارد نمایید
کد کپچا
ثبت نام
ورود